esmaspäev

Vaarika-kohupiimakook

125 g võid
1 dl suhkrut
1 muna
3,5 dl jahu
200 g kohupiima
1 dl vahukoort
2 muna
1,5 dl suhkrut
3 dl vaarikamoosi

Vahusta või ja suhkur ning lisa munad ja jahu. Suru tainas võitatud 24 cm läbimõõduga pirukavormi põhja ja äärtele. Küpseta 175 kraadi juures ahjus 10 minutit. Määri keedis eelküpsetatud põhjale. Vahusta kergelt munad ja suhkur, lisa kohupiim ja koor ning kalla segu tainapõhjale. Küpseta veel 20-25 minutit.

(retsept Toidutarest)


Kas oli nüüd viga minus, aga kook vajas kindlasti pikemat küpsemisaega, kui retseptis märgitud: ma olin küll põhja alla kaitseks plaadi pannud, kui kook hirmsasti kerkima peaks hakkama ja üle ääre minema (ei läinud üle ääre, kuigi vorm oli pilgeni täis), kuid isegi pealt oli ta selliste minutite juures hele-hele alles.
Kohupiimaosa oli.. vedelake. Ma arvasin, et paksem tuleb. Kui kook oli seisnud, läks pealmine osa puhta pudedaks.
Kuna ma ise maitsta ei saanud, ei oska kommenteerida, kuid mees isegi sõi (ei tea, kas minu meeleheaks), poiss kraapis eelkõige pealmist kohupiimakihti ära. Tundus sobivat, kuid lemmikuks ei saanud.
LISATUD KOMMENTAAR: sõin kooki ka ise. Kukele see meespere, kes häid asju hinnata ei oska! Maitses küll ja mitte vähe, seega julgen soovitada proovida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar