teisipäev

Mandariinisorbett

4 dl värskelt pressitud mandariinimahla
2 dl vett
2 dl suhkrut

Kuumuta vesi ja suhkur kastrulis keemiseni. Keeda 5 minutit ja jahuta. Pressi mandariinidest mahl ja sega juurde suhkrusiirup. Vala segu madalasse kaussi ja aseta sügavkülma. Vahusta segu iga poole tunni tagant, et see jääks kohevam ega tekiks jääkristalle. Serveeri kohe või pane segu karbiga sügavkülma, külmuta vähemalt 4 tundi ja veereta jäätisepalliveeretajaga pallid.

(retsept Angeelika Kangi kokaraamatust "Jäised ahvatlused")



Mina oma otsinguteteel, et ei peaks kasutama muna ja piima... Juhhuu, mõni magus retsept ikka on!
Hea soovitus: hakake nimetet magustoitu valmistama juba keskpäevast, isegi kui te seda samal päeval süüa ei kavatse. Kuue tunniga mina igatahes sellist tahkunud massi ei saavutanud, et võiksin midagi jäätisepalliveeretajaga teha. Mitte et mul seda olekski. Alles nüüd hakkab segu tõeliselt külmuma, kuid täieliku külmumiseni läheb veel aega. Ja ma tahaks juba magama.
Seda ka, et ärge hakake vahustama kohe alguses poole tunni pärast, pole mõtet. Ma päris poole tunni pärast ei vahustanud, kuid kui kerge jää-äär juba tekkimas oli, hakkasin usinalt pihta. Ja otseloomulikult sai kogu köök mandariinimahla pritsmeid täis. Just mahla, sest see hetk oli asi sorbetist ikka kaugel. Oodake ikka, et kogu segu oleks kergelt külmunud, siis tasub miksriga kallale minna.
Maitse? Arvake, et meeldib. Magus. Teistmoodi (ma pole mandariini niimoodi söönud). Kuna mahl on enda väikeste kätega pressitud, siis mõnusalt värske.
Aa, 4 dl mandariinimahlaks vajasin mina 1,2 kg mandariine (6 suurt). Kaks lonksu sain niisama ka võtta, siis oli saadud mahl tasandatud täpselt 4 dl piirini.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar