kolmapäev

Seenesaiad

125 g nisujahu
120 g täistera nisujahu
4 tl küpsetuspulbrit
0,25 tl soola
1 küüslaauguküüs
75 g šampinjone
1 muna
1,25 dl keefirit
2,5 dl sibulat
2 sl juustu või päevalilleseemneid
2 tl piima

Pane ahi 175 kraadi juurde sooja. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga. Mõõda kaussi tavaline ja täisteranisujahu, küpsetuspulber ja sool ning sega läbi. Aja pannil õli tuliseks, lisa hakitud sibul ja pressitud küüslauk ning kuumuta 1 minut. Lisa ka viilutatud šampinjonid ja kuumuta paar minutit. Lase jahtuda. Sega seene-sibulasegu kõigepealt lahtiklopitud muna ja siis keefiriga. Lisa saadud mass kuivainetele ning sega ühtlaseks. Tõsta lusikaga tainast pisikesed pätsid küpsetusplaadile. Määri pealt piimaga ning puista üle juustu või päevalilleseemnete või mõlemaga. Küpseta 175 kraadini eelsoojendatud ahju keskosas 25–30 minutit.

(retseptipõhi Toidutarest)


Esialgsetesse koostisainetess on märgitud palju seda, mida ma ise sisse ei pannud, aga tahaks tulevikus panna, kui võimalus on. Esiteks sibulat mul ei olnud ja sellest on kahju: sibul oleks kindlasti seene maitset mahendanud . Teiseks ma ei määrinud oma saiu millegagi üle, ilmselt laiskusest eelkõige (munaga ju oleks saanud, seesamiseemneid ka peale). Kolmandaks oli minul keefir asendatud veega, kuid usun, et keefiriga tulevad need kindlasti paremad.
Nii, sellise tausta pealt tahtsin mina siis ausaid ja isuäratavaid seenesaiu... mis, eks ma lahmasingi neid päris mitu sisse, kuid väga palju neid siiski ei söö. Väga tugeva seenemaitsega soolased saiad. Süües tekkis idee, et sibul kindlasti sisse (retseptis ju oli ka, kuigi roheline sibul, kuid mul polnud isegi mugulaid kodus) ja teiseks pealt saaks ka munaga määrida, väike kaunistusgarneering. Pluss siis väikesed väikesed pätsikesed, et oleks hea neid nööpe suhu visata ja nii muuseas teistsugune maitseelamus saada. Lihtsalt neid saiu süüa ja veel selliste suurtena.. minu jaoks oli liiga palju. Liiga seen. Samas ega ma neid söömata ka jäta, põnev ikkagi.
Aa, seda ka, et kuigi ma grammides kaalu puudumisel (juba poes vaadatud: nii kallis!) mõõta ei saa, siis umbkaudu jahu pannes (leidsin ühest küpsetusraamatust mitu grammi jahu läheb detsiliitrisse) jäi mul tainas märg. Ehk siis plaadile tõstsin ma seda lusikaga, mitte ei vorminud käte vahel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar