pühapäev

Porgandikook

400 g porgandit
2 muna
2 dl suhkrut
5 sl õli
2 dl jahu
1 tl kaneeli
0,5 tl jahvatatud muskaati
1 tl küpsetuspulbrit

Riivi kooritud porgandid peene riiviga, sega kokku õliga. Mikserda munad suhkruga tihedaks vahuks. Sega omavahel jahu, küpsetuspulber ja maitseained. Sega munavaht porgandiga, seejärel jahuseguga. Kalla tainas suurde madalasse pirukavormi, küpseta ahju keskosas 175°C juures 50-60 minutit. Lase vormis leigeks jahtuda.

(retseptipõhi Toidutarest)



Ma tean küll, kuidas selle kohta öeldakse: mitte et nüüdsest on mu lemmik porgandikook, vaid häda ajab härja kaevu. Ma pean vist uue kategooria looma - "piimavabad küpsetised" - ja näis, kas üldse miski suudab troonil kroonivat rullbiskviiti sellelt tõugata. Praegu tundub, et mitte.
Kooki ennast kommenteerides sobiks see jõululauale tervislike küpsetiste kategoorias. Ma oletan, et see oli muskaat, mis tõelise jõulumeeleolu lõi ja praeguses kevadises tärkamises nii võõras tundus. Muidu kellele meeldib porgandikook, soovitan: isegi mees sõi mõned tükid ja ei virisenud (kuigi lemmik see kindlasti talle polnud). Ka mina tahaks ikka šokolaadi ja muud paremat... kuid kui pole, siis magus porgandikook kärab kah.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar