esmaspäev

Tomatine pikkpoiss

400 g purustatud tomateid
1 dl riivsaia
700 g hakkliha
2 muna
1 suur sibul
2 tl sinepit
soola
pipart

Sega kausis purustatud tomatid ja riivsai, lase 10 minutit seista. Lisa hakkliha, munad ja hakitud sibul. Maitsesta sinepi, soola ja musta pipraga ning klopi segu läbi. Vormi sellest piklik päts, tõsta ahjuvormi ja küpseta 175kraadises ahjus 1 tund.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Pille Endeni "Nutika perenaise kokaraamatust")


Siia kirja pannes lugesin teksti, mis oli retsepti kõrval: "kerge ja mure pikkpoiss". See viimane on tõsi küll. Lausa nii tõsi, et mina ei suutnud kordagi lõikuda pikast poisist viilu nii, et see oleks ühte tükki jäänud. Ja kui jäigi, siis tõstmisel lagunes ikka koost.
Mulle meeldis samast retseptiraamatust juustune pikkpoiss ahjukartulitega rohkem, kuid eks see olegi selline hoopis teise maitsenüansiga pikkpoiss, kui ma harjunud olen. Ehk siis kellele meeldib tomat, siis see pikkpoiss on teile! Kui teile aga tomat väga ei meeldi (esimesel päeval domineeris tomati maitse minu jaoks pikas poisis lausa häirivalt), need võivad seda siiski süüa, kuid alates teisest päevast. Teisel päeval olid maitsed ühtlustunud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar