esmaspäev

Kahe kapsa hautis

2 porgandit
4 kartulit
1 väike lillkapsas
2 dl ribastatud valget peakapsast
3-4 sl õli
3-4 tl karrit
2 küüslaauguküünt
5 dl köögiviljapuljongit
2 banaani

Pese ja koori porgandid ja kartulit, lõika paksudeks viiludeks. Tükelda lillkapsas väiksemateks õisikuteks. Viiluta peakapsas. Kuumuta pannil õli, lisa karri ja peenestatud küüslaauk. Pane juurde köögiviljad ja pruunista mõni minut. Kalla hulka puljong ning hauta umbes 15 minutit ehk kuni aedviljad on küpsed. Koori ja viiluta banaanid. Sega banaaniviilud hautisesse ja kuumuta läbi. Serveeri rooga riisiga.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Pille Endeni "Nutika perenaise kokaraamatust")

Selle hautise juures on kaks erilist asja: kõigepealt karri, mille seaksin aga küsitavaks, ja siis banaan, mis mulle muidugi iga kell peale läheb. Mees poleks seda elu sees söönud (ja ei söönud ka), mina ikka tükk aega võtsin hoogu, enne kui viimase otsa soojaks lasin: ma ei tea, see karri keeras toidu välimuse nii jõledaks kollaseks, et isuäratav ta nüüd küll ei tundunud. Kui toit juba soe, siis tegelikult maitse oli hea, selle üle kurta ei saa. Lillkapsaõisikud võiksid järgmine kord ehk veidi väiksemad olla: suurtena jäävad nad maitsetuks. Ja karrit vähem. Ehk üldse soola ja pipraga lihtsalt. Köögiviljapuljongit võiksin ka kasutada: minu kanapuljong (muud polnud) andis hautisele tõeliselt kana näo. Ilma kanata. Aga siis võiks juba kana ka olla.
Martin kustutas mu pildid fotokast ära, hüü hüü hüü, seepärast hautisest pilti ka pole...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar