neljapäev

Mokaruudud

Tainas:
2 muna
3 dl suhkrut
1,5 dl piima
4,5 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
2 spl kakaopulbrit

Glasuur:
3 dl tuhksuhkrut
60 g võid
2 tl vanillsuhkrut
4 spl kanget kohvi
2 spl kakaopulbrit

Kaunistamiseks kookosehelbeid

Vahusta munad suhkruga väga kõvaks vahuks (ca 10 minutit). Lisa piim. Sega teises kausis jahu, kakaopulber, vanillsuhkur ja küpsetuspulber. Sega munavahu hulka. Lõpuks lisa sulatatud ja veidi jahtunud või. Vala tainas võiga määritud ahjuplaadile. Küpseta 225kraadises ahjus 15 minutit. Sega kokku glasuuriained ja määri jahtunud koogile. Puista peale kookosehelbed ja puista jahtunud koogile.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Angeelika Kangi raamatust "100 kooki 2")


See on nüüd "minu" kook ehk siis see, milles olen kõik "keelatu" asendanud ja kuna ma ei viitsinud ahjuplaadil teha, vaid tegin ümmarguses vormis, näeb ta välja selline. Kasutatud on palmirasva või asemel, sojapiima (või vett) piima asemel ja munad asendatud pooliku banaaniga. Banaanist "tugevat vahtu" otseloomulikult ei saa, kuid taina seob ta kokku küll.
Kui on meeletu kooginälg, siis kõlbab muidugi, kuid ma oleks paremat tulemust oodanud. Kuna see on ainus kord, kus munad olen banaaniga asendanud (polegi lihtsalt munadega retsepte rohkem teinud), siis veidi olin pettunud ka selles, et banaanimaitse siiski nii tugevalt välja lõi. Ei domineerinud, kuid oli siiski olemas.
Koogi tegelikust maitsest sain aimu, arvan, et ei kuulu minu lemmikute hulka.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar