laupäev

Makaronivorm Merevaiguga

4 dl makarone
1,5 tl soola
2 sibulat
1 küüslaauguküüs
300 g hakkliha
0,5 tl jahvatatud paprikat
0,5 tl pipart
0,5 tl soola
5 dl piima
200 g Merevaiku
2 muna
1 tl ürdisoola

Pane suurde potti vesi ja sool, kuumuta keemiseni. Lisa makaronid ja keeda peaaegu pehmeks (al dente), jälgides keetmisaega pakendilt. Haki sibul. Kuumuta pannil õli, pruunista sibulat, purustatud küüslaauku ja hakkliha väikesel tulel, kuni sibul muutub klaasjaks. Maitsesta soola, pipra ja paprikapulbriga. Kastme valmistamiseks kalla piim väiksese kastrulisse. Kuumuta pidevalt segades keemiseni ja võta tulelt. Lisa vähehaaval juust, sega ühtlaseks ja lase veidi jahtuda. Klopi hulka munad, maitsesta ürdisoolaga. Pane makaronid ja hakkliha kihiti rasvainega määritud ahjuvormi(desse), kalla peale juustukaste. Küpseta 175 kraadi juures 1 tund.

(retseptipõhi Toidutarest)


Makaronivorm on meie pere üks lemmikutest. Ma seda kõige tavalisemat retsepti siia panema ei hakka, kuid ühe variandi makaronivormist, mille leidnud olen, salvestaks küll ära. Et kuidas asja huvitavamaks teha.
Minu jaoks oli siin uueks paprikapulbri lisamine, kuid kui selle maitset ka tunda tahta, tuleks seda kindlasti veidi rohkem panna. Nii suure koguse piima sees Merevaigu sulatamine oli ka põnev, ja tõepoolest andis see vormile teise meki. Ma pakuks, et selle kohta öeldakse siidine. Aga ega ma ei tea ka. Mõnus pehme maitse tuli vormile igal juhul juurde. Mees otseloomulikult mödistas kõik oma terava punase kastme ja majoneesiga üle ja ütles, et vorm nagu vorm ikka.
Mina igal juhul soovitan! Järgmine kord proovin ka kindlasti seda varianti makaronivormist. Ma ei saa öelda, et meie variant oleks puine.. aga võibolla saan ka. See oleks siis pehmem, nagu juba mainisin.
Aa, muide, kuna ma pean igale poole küüslaauku ja sibulat sisse suruma, siis siin retseptis tegelikult küüslaauku ei olnud. Lisaks minu avastus: üks küüs küüslaauku kartulivormis välja ei tule, makaronivormis annab küll maitsenüansi juurde. Et siis ärge liialdage.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar