pühapäev

Heeringa-leivasalat

200-250 g heeringafileed
2 sibulat
2 keedetud porgandit
2 marineeritud kurki
3 keedetud muna
400-500 g leiba
2-2,5 dl hapukoort
2-3 dl majoneesi

Haki heeringafileed, kooritud sibulad ja porgandid, kurgid ja munad võimalikult peeneks. Eemalda leivalt koorik ja riivi leib, sega hakitud ained. Ühenda hapukoor majoneesiga, vala leivasegule ning sega hoolsalt läbi. Lase saadud massil 3-4 tundi kuni järgmise päevani külmas seista.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Pille Endeni "Nutika perenaise kokaraamatust")


Tunnistan kohe alguses, et tegemist oli tegelikult tordiga ja kui torti ma seda ka tegin: ilusti vormi, suru kokku, toidukile vahele, särgid-värgid. Kui ma selle siis järgmine päev vormist välja kummutasin, oli mu "tort" kui lai plötsakas, vaatasin ja vaatasin teist ning otsustasin lõpuks, et see pole ikka tort, see on salat. Aga kusjuures väga hea salat: kellele heeringaleib maitseb, julgen soovitada. Mina teen seda kindasti veel. Tõtt öelda tekkis mul peale esimest maitsmist kohe kahjutunne, et kedagi külla pole tulemas: oi ma kekkaks, kus olen alles osav perenaine ja oskan ka miskit.
Mehepoolne kommentaar oli: see sobib millegi kõrvale. Et siis temale paljalt süüa ei kõlvanud, sõi kartuli kõrvale. Väike pettumus muidugi mulle, sest mu arust oli salat tõesti hästi õnnestunud, kuid olgu siis nii: mulle maitses see väga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar