pühapäev

Elli-tädi õuna-kohupiimakook

PÕHI:
4 dl jahu (soovitavalt täistera- või speltajahu)
1 tl soodat
150 g võid
1 muna
2 sl tumedat suhkrut
2-3 sl hapukoort
TÄIDIS:
3-4 õuna
200 g kohupiima
0,5 dl suhkrut
1 muna
2 sl hapukoort
2 sl sulatatud võid

Ühenda jahu soodaga. Sega kokku jahusegu ja toasoe või (soovitavalt mikseri tainakonksudega või köögikombainis). Lisa pool lahtiklopitud muna, suhkur ja hapukoor. Töötle ühtlaseks tainaks ning lase vähemalt 1 tund külmas seista. Samal ajal puhasta õunad ja lõika viiludeks või väikesteks kuubikuteks. Sega kokku täidiseained. Jaga tainas pooleks ja rulli kaks nelinurka. Pane üks neist ahjuplaadile või -vormi, laota täidis peale ning kata teise tainatükiga. Määri kook järelejäänud poole lahtiklopitud munaga. Küpseta 200kraadises ahjus 30 minutit.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Pille Endeni "Nutika perenaise kokaraamatust")


Mina tervislik ei ole: minul kodus speltajahu ja tumedat suhkrut polnud, tegin tavalise kraamiga. Poest vaadates olin sunnitud tõdema, et jahudest müüakse meil siin peale nisu- veel ka rukkijahu, sellega asi piirduski.
Kook oli selline, et tainast ei tulnud üldse palju, ja nii ma kuidagi pool sellest vormi põhja litsusin. Retsepti autorid rullisid koogile ikka teise tainaplaadi peale, mina rullida ei viitsinud ja kuna kogu kraami tundus olevat nii vähe, tegin ainult ribad. Järgmine kord ribasid tehes olen targem: ka neid tuleks tegelikult rullida, näeksid seksikamad välja.
Täidise kohta ütleks, et tegin kolme sibulaõunaga, mis teatavasti pole kuigi suured: õuna sai palju. Kohupiim oli ainult kergelt sidusaineks, peamine täidiseosa oli ikkagi õun. Seega nelja õuna ma selles täidises küll ette ei kujutaks.
Küpsedes lõhnas hästi, lausa liiga hästi (see oli vist see kohupiim), kuid valmis saades oli täpselt see, mida ma sest oodanud olin, isegi rohkemgi veel: vanaema õunakook. Või siis see matsikook, nagu mina neid kutsun. Eks ma mehele tegingi tema tellimise peale ja mehele meeldis väga (poiss sõi ka hea meelega), kuid mulle ei maitsenud. Kellele aga meeldivad sellised mitte hõrgud peened road, vaid just vanaema-tüüpi - soovitan, see retsept on teile! Ise teen seda ka kindlasti veel, kuid seda pigem juhul kui meest rõõmustada tahan ja endal parasjagu kaaluga probleeme on.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar