esmaspäev

Šokolaadijäätis

1,5 dl vett
150 g suhkrut
3 sl tumedat kakaod
100 g Bitteri šokolaadi
2 dl vahukoort

Pane vesi ja suhkur potti ja sega kergel kuumusel, kuni suhkur on sulanud. Tõsta pliidilt, mõõda juurde kakaopulber ja klopi hoolega. Kuumuta segu tasasel tulel, keeda 5 minutit. Tõsta tulelt, lisa 60 g šokolaadi ja sega, kuni šokolaad on sulanud. Lase jahtuda, klopi hoolikalt ja tõsta tunniks ajaks külmkappi. Vahusta vahukoor ja riivi ülejäänud šokolaad. Vala valmis keedetud šokolaadisegu vahukoore hulka ja sega ettevaatlikult. Lisa riivitud šokolaad. Kalla saadud segu sobivasse nõusse ja hoia 4-5 tundi enne serveerimist sügavkülmas.

(retseptipõhi soomlaste šokolaadiraamatust "Suklaa keittokirja")


Ma ei suuda enam paljast šokolaadi süüa, kui ma ei saa seda vaheldada, ja peale Bitteri ma ju vaheldada ei saa. Lisaks ei saa ma süüa jäätist, kuna kuhu iganes suunda vaatad, kõik topivad ikka jäätisesse muna... Nüüd siis vahukooreasendajaga sai tehtud šokolaadijäätist ja ah kuis maitseb! Mis minu jaoks kõige kummalisem: segu ei jäätu kõvaks, vaid on meeldivalt pehme ka järgmine päev (senimaani olen oma jäätistele ikka kirvega lähenenud, isegi kui ma seda olen külmumisfaasis kogu aeg vahustanud), JA vahustamist ei ole vaja. Super.
Maitse on veidi imelik... ma kardan, et see on Bitter maitse, irw. Aga pole hullu, ikkagi šokolaadijäätis. Hea leid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar