esmaspäev

Karamelliruudud

1 dl õli
4,5 dl kaerahelbeid
3 sl jahu
1,5 tl küpsetuspulbrit
1 dl suhkrut
2 tl vanillsuhkrut
3 sl siirupit
2 dl vahukoort
2 dl fariinsuhkrut
1 tl õli
kaunistamiseks mandlilaaste

Sega omavahel kaerahelbed, jahu, küpsetuspulber, suhkur ja vanillsuhkur. Lisa siirup ja õli. Sega ühtlaseks. Vala küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ning silu lusikaga ühtlaselt siledaks. Küpseta ahjus 175 kraadi juures 15-20 minutit. Lase jahtuda.
Küpsemise ajal valmista kate. Selleks sega paksupõhjalises potis vahukoor, teelusikatäis õli ja fariinsuhkur. Keeda aeg-ajalt segades tasasel kuumusel 20 minutit. Karamellkate on valmis, kui see tahkub minuti jooksul.
Vala kate jahtunud põhjale. Määri laiali ning puista üle mandlilaastudega. Lase külmas jahtuda. Lõika ruutudeks.

(retseptipõhi kokaraamatust "100 kooki 2")


Ma olen seda retsepti juba jupp aega vaadanud ja süda on jooksnud verd 100 g või koha peal... mul ainult üks pakk palmirasva veel alles... lõpuks välgatas geniaalne idee, et olen ju teinud kaerahelbekooki oliivõliga, seal küll õli maitse läbi ei pressinud: otsisin retsepti üles ja koguseid võrreldes asendasin julmalt või õliga. Palmirasv on kapis alles. Ka peale koogi tegemist. Jeei.
Raamatupildil oli koogil uhke paks põhi: kmm, no mina ei tea... minu siinsed kogused on küll pool algsest, kuid ka kahekordistades ei oleks mul täisplaadil paksupõhjalist tainaosa tulnud. Praegu tegin kooki liistakana plaadi keskel.
Karamellkastme juures olin suhteliselt skeptiline, sest minu kreemine vahukooreasendaja läks hooga puhtaks vedelikuks ega paksenenud ka keetmise ajal. Potti tulelt tõstes võttis see siiski veidi siirupisema ilme, kuid ei sest enamat. Koogile niristada saab seda ka siis ja ei soovitagi kaua oodata, sest niimoodi ei pidanud ma midagi määrima: kõik valgus ise. Samas ei valgunud nii palju, et oleks koogilt maha vajunud.
Hästi magus. Sobib süüa küll. Isiklikult ei oleks sellise koogi peale tulnud, kuid arvestades minu piiratud võimalusi, oli tulemus hea.
EDIT: teisel katsel lasin karamellkastme iiriseks - ärge seda tehke. Toda siirupit koogi peal oli mugavam hammustada, kui iirist närida. Loomulikult sai hakkama, kuid kippus teine hammaste külge kinni jääma...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar