laupäev

Marmori-toorjuustukook

150 g šokolaadiküpsiseid
50 g võid
750 g maitsestamata toorjuustu
2 dl suhkrut
2,5 dl hapukoort
1 sl jahu
2 tl vanillisuhkrut
2 muna
50 g Bitterit

Purusta küpsised, sega sulatatud võiga ja suru lahtikäiva koogivormi põhja. Koogivorm mähi hoolikalt fooliumisse. Suures kausis vahusta mikseriga toorjuust suhkruga (2 minutit). Lisa hapukoor, jahu ja vanillsuhkur. Lisa ükshaaval ning hoolikalt segades juurde munad. 4 dl segust tõsta väiksemasse kaussi ja sega hulka sulatatud šokolaad. Pool heledast segust määri koogipõhjale. Pane peale pool šokolaadisegust, siis jälle hele segu ja siis šokolaadisegu. Sega kergelt noaga, nii saad kirju marmorimustrilise katte. Aseta vorm veevanni. Küpseta ahjus 160 kraadi juures umbes 1 tund ja 15 minutit. Lase jahtuda. Kata pealt ning pane vähemalt 4 tunniks külmikusse.

(retsept koogiraamatust "100 kooki 2")



Minu esimene kokkupuude toorjuustuga. Nii paks! Kui keegi netis mainis, et temal jäi kook võdisema, siis minu toorjuustuga oleks seda küll palju tahetud. Väga tihke tulemus.
Maitse... pilt oli kokaraamatus ilusam kui minu tulemus, õhulisem. Piinlikkusega pean tunnistama, et ei meenutanud sellist kodusooja kooki, vaid oleks justkui poest ostetud olnud. Oleksin võinud mehe peal katsetada ja öelda, et magusaletist tõin, too oleks kindlasti uskuma ka jäänud. Mees, kes magusat ei söö eales sellistes kogustes kui mina, leidis, et magusam võiks olla. Jeeh.
Arvasin sest koogist rohkem. Noh et on hõrk... just, hõrk on see sõna. Aga oli lihtsalt kook. Et siis teha kõlbab küll, kuid selliste alla ei klassifitseeru, et ma kohe homme seda kordama kipuksin.
Et sellise teksti peale ei arvataks, et paha oli, tunnistan kohe ausalt: kolm tükikest sellest sai Martin, ühe mees ja ülejäänu kadus minu kõhtu. Eksole, paha kook.

1 kommentaar:

  1. kui mina seda tegin oli välimus hoopis teine.. Maitse oli hea ja meeldis ka sööjatele.

    VastaKustuta