pühapäev

Kurgine kartulivorm lihaga

400-500 g sealiha
7-8 kartulit
1 sibul
2-3 marineeritud kurki
1 dl kurgimarinaadi
1 dl vett
1 tl sinepit
2 dl kohvikoort
soola
pipart
tüümiani

Lõika liha umbes 1 cm paksusteks viiludeks ja pruunista need pannil mõlemalt poolt. Lao lihaviilud ahjuvormi põhja ning küpseta 200kraadises ahjus 15 minutit. Maitsesta soola ja pipraga. Koori ja viiluta kartul ja sibul, lõika kurgid kuubikuteks. Pane kartuliviilud vormi äärde, riputa peale tüümiani, ning tõsta sibulad ja kurgid kartulite ja liha vahele. Sega vesi, kurgimarinaad ja sinep. Lisa kohvikoor ning vala kaste vormi. Küpseta 175kraadises ahjus 1 tund.

(retseptipõhi Lia Virkuse ja Pille Endeni "Nutika perenaise kokaraamatust")


See retsept vajab veidi disainimist, kuid ma panin ta siia kirja nagu retseptiraamatus oli. Enam-vähem. Tüümian kartulil hakkas meile eelmisest nädalavahetusest nii meeldima, et see läks kordusesse. Toda kartulit tüümianiga mul veel kirjas polegi: see toit söödi nii kiiresti ära, et ma pildistama ei jõudnudki.
Igal juhul soovituseks tegijatele: kui tahad koorest kastet, kasuta vahukoort. Kohvikoor läheb kuumutades tükki. Me ise unustasime seekord kurgivedeliku ära, millest on kahju, aga järgmine kord läheb sisse kindlasti kurgivedelik ja ROHKEM kurki: siis peaks kokku tulema kurgine kartulivorm. Kuna me juba nii hoogu oleme läinud retseptide proovimisega, siis nuputasin mis ma nuputasin, kuid välja nuputasin: selle retsepti eripära peaks olema vormi kurgine maitse. Ilma selleta on tulemus liiga tavaline.
Aga söök oli hea ja kui ma kohe poleks kaameraga jooksnud, mees kõrval irvitamas, oleks seegi pilt jäänud tegemata. Ma pärast lahmasin veel otsa kartulit kurgiga sisse, salaja muidugi. Nüüd jääb vaid oodata, millal mees õhtusööki soojendama läheb ja köögist kisa kostab: kus tema kartulid on.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar