kolmapäev

Luksuslik õunapirukas

Põhi:
3 dl nisujahu
0,75 dl suhkrut
2 munakollast
100 g võid

Täidis:
4 õuna
1 dl suhkrut
0,5 dl vett
2 tl vanillsuhkrut
2 spl brändit
50 g võid

Kate:
3 õuna
2 spl sulatatud võid
3 spl suhkrut
2 tl jahvatatud kaneeli

Sega kõik komponendis köögikombainis ühtlaseks tainaks. Vajuta 26 cm läbimõõduga lahtikäiva pirukavormi põhja ja äärele. Pane külma. Täidise valmistamiseks koori ja puhasta õunad ning lõika väikesteks kuubikuteks. Pane koos suhkru ja veega potti. Keeda tasasel kuumusel 5 minutit. Sega hulka vanillsuhkur, brändi ja sulatatud või. Küpseta põhja 200kraadises ahjus 12 minutit. Vala peale keedetud õunakuubikud. Katte jaoks koori õunad ja viiluta, laota kauni mustrina koogile. Nirista peale sulatatud või, raputa üle suhkru ja kaneeliga. Küpseta veel 30 minutit, kuni kook saab kauni värvi.

(retseptipõhi Angeelika Kangi ja Lia Virkuse retseptiraamatust "100 pirukat")


Et saada enda jaoks "lubatud" kooki, tegin üsna palju. Esiteks vahetasin või palmirasva vastu. Teiseks asendasin munad olemasoleva puuviljapüreega (õuna-pirni see hetk), koguselt umbes sama palju, kui need kaks munakollast võiksid olla. Kolmandaks ei läinud mul nii palju õuna peale (kolmest jäi üle), kuid sisse oleks kolme asemel rohkem küll võinud panna. Võibolla oleks võinud brändit ka rohkem lisada, kuid kuna ma lastele ka seda andsin, siis jäi see retsepti järgi. Brändi maitset muide niimoodi tunda ei ole.
Kattele ma ka võid (minu puhul palmirasva) lisada ei viitsinud, vaid osavamad tegijad kurnavad sisu ära, tõstes õunad koogipõhjale ja vedelikuga pärastpoole niisutavad pealmist katet, et suhkru-kaneel ikka kenaste kinni jääks.
Mulle maitseb! See on kindel kolmas kord, kui ma seda teen, ja kole kuri olin: kook tuli meelde, kuid mida blogis polnud - retsept! Ja kust ma selle sain, ei mäleta. Vat siis, sellepärast tulebki blogi pidada ja seepärast ma selle siia ka lisasin: et järgmine kord teaks, kust ma selle hea õunakoogiretsepti sain.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar